SO VAS UČILI DIHATI V TREBUH?

Splošno mnenje je, da je pravilen način dihanja dihanje s trebušno prepono. Tega ne more zanikati nihče. Ampak, ali je res dihanje s prepono enako trebušnemu dihanju? Če vtipkate v google "dihanje s prepono", boste našli številne članke in videoposnetke, ki vas bodo vodili v dihanje s trebuhom (na sliki spodaj). 

Je dihanje v trebuh res optimalno dihanje?

TEČAJ - Lepa drža, dihanje in zdrava hrbtenica - oktober 2017

Glavnina tečaja lepe drže je učenje spiralne stabilizacije hrbtenice (SMS metoda), ki je ob redni vadbi zelo uspešna in se posebej priporoča: 
  • osebam s kronično bolečino v križu, 
  • osebam s poškodbami hrbtenice (hernia, ishias, spondilolisteza, spondiloliza,...) in so že opravile pregled oz. terapije pri fizioterapevtu, 
  • osebam s skoliozo v odrasli dobi, 
  • otrokom s skoliozo kot dodatna okrepitev mišic trupa za podporo drže med gibanjem poleg predpisane terapije zdravnika - ortopeda, 
  • osebam, ki veliko časa v dnevu presedijo (sedeče delovno mesto), 
  • osebam z oslabljenim ravnotežjem, koordinacijo in s težavo pri hoji (navadno starejši), 
  • športnikom - kot regeneracija in preventiva (ogrevanje, ohlajanje ali aktivni počitek), 
  • VSEM, ki želijo izboljšati svojo telesno držo. 
  • tečaj ni namenjen izobraževanju inštruktorjev, temveč je namenjen osebni rabi. 

Na urah začetnega tečaja se naučimo zavedanja telesa, gibanja v posameznih sklepih in pravilne postavitve drže pri osnovnih vajah spiralne stabilizacije. Uskladimo gibanje nog, medenice, hrbtenice, rok in glave. Ko so vaje osvojene, jih izvajate samostojno kot vsakodnevno rutino (pet do deset minut). Vaje se kasneje lahko še nadgradijo.

Celoten sistem spiralne stabilizacije služi kot osnova dobre drže in pravilnih gibalnih vzorcev v vsakdanjem življenju. Z vadbo predvsem krepimo trebušni steznik in mišice zadnjice, obenem pa odpiramo prsni koš, ramena in kolke.

Naučili se bomo tudi pravilnega dihanja s trebušno prepono ter na začetku vsake vadbe izvedli mišično-fascialno samomasažo s pomočjo žogic. Miofascialna masaža sprosti in pripravi telo na vadbo. 

 TERMIN - vikend

dva vikenda: 21., 22.,28. in 29 oktober  


od 9:00 - 10:15


KJE: Telovadnica Body Center Anja - 1. nadstropje v Plezalni dvorani na Bonifiki (bivša balinarska dvorana)


Prijave do 19.10.2017




Majhna skupina: 3 do 5 oseb



CENA: 60 EUR 


VODI: diplomirana kineziologinja (UNI) Vanja Rogač in terapevtka po SMS metodi.





INFO in PRIJAVE: info@gibalnaterapija.si, 040 579 630 

Mesto je rezervirano šele s plačilom. V kolikor ne bi bilo dovolj prijavljenih do napisanega roka za prijave, se tečaj odpove, že vplačani zneski pa se vrnejo. 


SMS elastika - nekaj osnov uporabe za začetnike

Elastika za vadbo po SMS metodi je nekoliko drugače oblikovana kot tipične elastike ali elastični trakovi za vadbo. Ima dva ročaja in je precej dolga. Prav zaradi njene dolžine, ki je pomembna zaradi ustreznega upora, vendar žal nepraktična, prihaja do napak pri uporabi. 

Na sliki je originalna SMS elastika. Kot vidite je sestavljena iz dveh ročajev, vsak s svojo elastiko. Ko se elastična konca združita, se elastika nadaljuje z dvema podaljškoma. Eden je enake barve kot ostala elastika, drugi je drugačne barve. 
No automatic alt text available.



Pri nas uporabljamo imitacijo SMS elastike, ki se načeloma razlikuje v barvi, funkcija in namen ostajata enaka. Za nakup pišite na info@gibalnaterapija.si. 

PRIPENJANJE ELASTIKE

Višina: idealno je, če je elastika pripeta na višini pasu, vendar višina ni toliko pomembna. Lahko je tudi od tal ali iz stropa. Povsem odvisno kakšne možnosti imate. Glede na višino pripenjališča bo edino nekoliko drugačna smer sile upora. Če imate več možnosti ali vadite zunaj pa se lahko malce poigrate z različnimi višinami. 

Kako zavežemo.
Elastiko lahko preprosto zataknemo za zadnjo zanko na podaljšku, vendar pazimo, da se pri vlečenju ne iztakne in se izstreli. Kljuka recimo ni dobra ideja. 

Boljša rešitev je, da elastiko zavežemo okoli nečesa ožjega. Na sliki je prikazan način kako to naredimo. Pri tem pazimo, da zavežemo samo en podaljšek. 

Imamo več težavnostnih stopenj: 

najlažja : Podaljšek bele barve (oz. barve drugačne od elastike) je lažji. Namenjen je rehabilitaciji, otrokom in začetnikom. Je v bistvu najbolj uporaben. 

srednja: Podaljšek črne barve je za zdrave osebe, ki vadijo preventivno, kondicijsko ali kot ogrevanje pred neko drugo športno aktivnostjo. 

težja: Privezovanje brez podaljška je primerno za kondicijsko pripravo športnikov. 


Privezovanje SMS elastike. 

POGOSTE NAPAKE:
- privezovanje na oba podaljška hkrati (pretežko!) 
- privezovanje brez podaljškov, ker je elastika predolga (posledica: osebe, s kroničnimi bolečinami, ki bi morale vadit na najlažji stopnji,  vadijo na stopnji za športnike). 

Primerne alternative privezovanja
Privezovanje elastike lahko rešimo tudi takole:
Zgornja in srednja slika prikazujeta primer "krajšanja" elastike ne da bi izgubila svoje lastnosti. Elastiko napeljemo okoli gladkih in zaobljenih površin.
Spodnja slika prikazuje kako lahko elastiko zavežemo na debelejše drevo ali steber.

Kako skrajšati SMS elastiko in privezovanje okoli dreves. 

ROČAJ

Ročaj vedno držimo tako, da je ovit okoli zapestja, konec ročaja, ki se nadaljuje z elastiko pa poteka med palcem in kazalcem. To pravilo velja ne glede na položaj roke ali telesa. Nikoli ne držimo ročaja kot da bi držali recimo palico. Pravilna uporaba ročaja omogoča sproščene prste in dlani. 

Pravilno držanje ročaja SMS  elastike